Insomnie …

 

Nu pot sa dorm! M-am trezit in miez de noapte framantat de ceva ce nu pot intelege. Dar poate doar am visat urat sau vreo amintire din subconstient a facut sa-mi zboare somnul, si sa ma faca sa stau treaz la acesta ora tarzie din noapte.

Ma uit pe geam. O ceata deasa si laptoasa acopera casele din jur, iar lumina becurilor de pe stalpii de iluminat, este difuza si galbena. Este liniste. Nimic nu se misca. Timpul pare ca sta in loc. Nu stiu de ce, imi aduc aminte de copilarie. In nari am miros de cozonac cald si sarmale. Astept sa aud undeva in departare colindatori, iar daca ma intorc cu fata spre camera sa vad bradul de Craciun. Imi dau seama ca e doar sfarsitul lui August si ma dezmeticesc din aceasta fantasma.

Undeva, la o fereastra s-a aprins o lumina. Incerc sa-mi inchipui de ce? Oare ce l-a facut pe acel om sa se trezeasca cu noaptea in cap? Poate se duce la servici. Sau poate ii este foame. Sau nu poate sa doarma, exact ca si mine. Cine stie?

Ceata e la fel de deasa. Iar ma gandesc la copilarie. La inceputul anului scolar. Imi placea mirosul de rechizite noi si carti necitite. Oare de ce ma gandesc la toate astea? Poate din cauza cetii, care ma face nostalgic. Sau melancolic. Sau poate putin din amandoua. Nu stiu!

Nu imi este somn! M-as duce sa beau o cafea, dar e inca noapte si nu vreau sa fac galagie, sa trezesc pe toata lumea. Mai bine ma uit pe geam.

Parca incepe sa se lumineze. O noua zi. Nu stiu ce sa fac. Parca mi-a venit somnul. Ma duc sa ma mai culc putin.

Noapte buna!

Leave a Reply

