Dor de ţară

 

Dor de ţară, mă-nconjoară,
Dor de câmpuri şi livezi,
Dor de păsări care zboară,
Dor de pajiştile verzi.

Dor de vară şi de seară,
Dor de greieri în amurg,
Cântul lor te împresoară,
Dor îmi e să-l mai aud.

Dor îmi e când toamna lungă,
Rugineşte frunze-n crâng,
Dor de oile din strungă,
Şi de fructe date-n pârg.

Dor îmi e să mă colinde,
Câte-o ceată de flăcăi,
Să le dau nuci şi plăcinte,
În clinchet de zurgălăi.

Dor de ţară, dor de ţară,
Cu miros de colţunaşi,
Cu bunici care presară,
Tâlcul vieţii la urmaşi

Dor de mamă şi de tată,
Dor de fraţi şi de surori,
Dor de cei ce stau la poartă,
Cu ochii în depărtări.

Dor de ţară, biată ţară,
De ce oare m-ai gonit?
Vreau să-mi zici în prag de seară,
Cu ce oare ţi-am greşit.

2 responses

  1. M-ai uimit… sunt muta si… iti doresc sa sjungi sa publici un mic volum…. eu sunt cu ochii in lacrimi… mii de salutari de pe aici…

    1. salut Monica. Imi pare rau ca te-am facut sa plangi. Am si altele mai vesele 🙂 Despre un volum de poezii …. e cale lunga si nu cred ca o sa-l citeasca cineva. Aici scriu pentru mine si pentru cei ce ma cunosc.

Leave a Reply

