Ignoranţă

 

Tocite vârfuri de peniţă,
Idei şi fapte-nşiruiesc,
Dar n-are cine să le-ascută,
Căci oamenii nu mai citesc.

Zac cărţi tăcute-n poduri mute,
Căci neştiind cu ce-au greşit,
Speră mereu c-or să se mute,
‘Napoi la cei ce le-au citit.

Iar dintre pagini prăfuite,
Eroi ce-odată au fost zei,
Doresc ca lumea să nu-i uite,
Să nu-i arunce la gunoi.

Mă-ntreb de ce, cei care-s tineri,
Nu ştiu să-şi afle din citit
Al vieţii sens, având reţineri,
De a se pierde-n infinit?

Între coperţi de cărţi, zac file,
Poteci ascunse spre comori.
Te-ntreb şi eu acum, copile,
Cum de nu simţi fiorul lor?

8 responses

  1. Trist dar adevarat…

    1. Din pacate tinerii de azi nu mai citesc cat citeam noi. Trebuie sa recunosc, spre rusinea mea, ca nici eu nu mai citesc atat de mult cat imi doresc.

      1. Suntem alta generatie… grrr cum suna… 🙂
        Sa stii ca si eu citesc tot mai putin, din pacate… am inceput de-o vesnicie o carte… si uite, ma pierd in virtual…
        Rusine ar trebui sa-mi fie.
        Desi, ca o scuza… ma bucura mult faptul ca am ce sa citesc aici, online… mai ales in limba mama. E ceva.

      2. timpul pe care il avem la dispozitie, parca se comprima, odata cu dezvoltara tehnologiilor, gadget-urilor, etc. pierdem mult timp, in virtual, poate mul mai mult decat este nevoie

  2. Transmiţi multă emoţie prin versurile tale, Sebastian. Îmi plac foarte mult şi pentru că reflectă realitatea. Îţi mulţumesc mult că le împărtăşeşti cu noi! 🙂

    1. Multumesc. Sper sa nu piara inspiratia.

  3. Ai scris atat de frumos, atat de frumos si cu sensibilitatea de a descrie o stare, exprimata calm, fara agresivitate.
    Da, ai perfecta dreptate cand spui “Între coperţi de cărţi, zac file,
    Poteci ascunse spre comori.”
    Am gasit multe comori si amdobandit multa pricepere si intelegere dupa ce am citit

  4. Pot sa zic ca, nu stiu cum as fi fost azi, daca nu as fi avut parte de perioada copilariei si a dolescentei, cand alta forma de divertisment nu exista, decat cititul unei carti. Cred ca e singurul lucru pentru care ii multumesc regimului care a fost in Romania, inainte de ’89

Leave a Reply

