Caisul

 

La casa ce-am stat, am avut un cais,
Ce alb se făcea, doar în ziua când iarna,
Părul cel nins şi-l strângea înadins,
Făcând să-nverzeasca şi iarba.

El floare făcea, pe ramul cel gol,
Înainte ca frunza să iasă,
Iar vântu-ncepea, să cânte domol,
De viaţă şi soare în casă.

Iar mândrul cais, de floare el plin,
Stătea ca un prinţ în grădină,
Îmbătând cu arome, ca o cană de vin,
Făcând bucuria să vină.

Dar vremea trecea şi floarea-şi pierdea,
Făcând loc la frunză să crească,
Covor de petale în grădină-ntindea,
Ştiind parcă c-o să-mi lipsească.

Acum, eu degeaba încerc să găsesc,
Pe geam, în grădina cea goală,
Petale de floare, ce frumos înfloresc,
Înainte ca frunza s-apară.

Căci vreme-a trecut, iar eu am plecat,
În ţară cu vântul prea rece,
Caişii de-aici de mult s-au uscat,
Lăsând primăvara să plece.

8 responses

  1. La Multi Ani 2014 !
    Frumoasa si miscatoare poezie !
    Am si eu un CAIS
    Plantat in memoria defunctului TATA
    Iar când infloreste-i un vis
    Caci florile lui sunt fara de pata .
    …………………………………………………….
    Un An Nou mai bun si cu POEZII la fel de frumoase !
    Cu respect,
    Aliosa.

    1. Multumesc.
      Cred ca imaginea acelui pom, inflorit primavara, o sa imi apara in amintiri tot timpul. Acum am pierdut emotia prin care asteptam sa infloreasca pomii primavara. Pacat.

  2. Emoţionat poemul, Sebastian. Se simte nostalgia, căminului părintesc în el.
    Îţi mulţumesc din suflet pentru tot ce împărtăşeşti cu noi!
    Numai bucurii să ai, Sebastian, în această zi minunată! 🙂

    1. Poezie scrisa in graba si putin neslefuita. Ma bucur totusi ca place.

  3. Poemul place, tocmai pentru că-ţi simt vibraţiile sufletului prin el!

    1. Amintiri, amintiri, amintiri … Fara elenu am mai fi ceea ce suntem azi.

Leave a Reply

