Idila căpşunelor

 

O căpşună şi-un căpşun
Sfătuiţi de un alun,
Se-ntâlniră în grădină
Noaptea, când e lună plină.

Iar căpşunul îndrăzneţ
Cunoscut drept iubăreţ
Se întinse pe furiş
Propunând un măritiş.

Se-nroşi biata căpşună
Neştiind ce să mai spună,
Căutând o scuză-ndată
Să nu pară desfrânată.

Se-ntristă bietul căpşun,
Iar eu am uitat s-o spun:
O iubea cu frenezie,
Soaţa el dorea să-i fie.

Şi-ncepu apoi sărmanul
Să înşire cu toptanul
Poezii despre iubire,
Despre-a inimii simţire.

Căpşuna când le-auzea,
Tot mai tare se-nroşea,
Şi-i răspunse pătimaş
Cu un “DA” puţin trufaş.

Şi-ncepând din acea seară
Tot aşa prin primăvară,
Căpşuna şi-al el căpşun
Mă răsfaţă cu-n gust bun.

27 responses

  1. Ador capsunile 😉 si poeziile tale…
    Sebastian… scrii… nici nu stiu cum sa-ti spun…
    Esti fenomenal!

    1. Ma bucur mult ca iti place ce scriu, dar … fenomenal … Cred ca e prea mult zis. Si nu o spun cu falsa modestie, dar …
      Sincer, toate aprecierile pe care le primesc, ma bucura si imi hranesc acea vanitate, care cred ca exista in fiecare din noi. Dar nu vreau sa ma desprind de realitate. Ca o paranteza, multa lume ma sfatuieste sa public pe hartie, ceea ce scriu.

      1. Bonsoir Seb! Nu cred ca Dianette a exagerat, ci asa a simtit… Te citesc periodic sau episodic, în functie de timp, bineînteles si-apreciez în primu’ rând ORIGINALITATEA poemelor tale… nu-s de loc surprinsa ca ti s-a sugerat sa-ti publici scrierile, dar vorba unei amice jurnalista franceza:”cine mai cumpara carti în epoca tabletei?… nimeni!” – trist, caci adevarat… multumesc pentru popasurile-ti amicale la crossroads, anatate, tone de inspiratie si-o seara placuta… cheers! Mélanie
        * * *
        à propos de “bloage”, ai dreptate: fiecare alege ce sa posteze pe blog… unii/unele(nenumarati!) aleg copy&paste cu imagini sau citate de-ale altora – celebri ori ba…

      2. Bonsoir, Melanie. Ma bucura faptul ca apreciezi originalitatea textelor mele. Din punctul meu de vedere, cred ca este cea mai mare calitate a lor. Nu stiu cata valoare literara au, cat de bine sunt scrise (gramatical si ortografic) sau in ce gen sau cutent literar se incadreaza, dar stiu ca nu exista in ele alta sursa de inspiratie decat ceea ce simt la un moment dat. Ca o paranteza, eu nu am citit si nici nu citesc poezie. In alta ordine de idei, publicarea pe hartie, e in momentul de fata doar o iluzie, prin care pot doar sa-mi hranesc egoul si nimic mai mult. Poate o sa ma gandesc sa le public in varianta electronica, pentru kindle. Popasurile mele pe blogul tau, imi fac placere si ma relaxeaza. Imi place sa admir fotografiile postate de tine. Apropos, chiar ai fost in toate acele locuri?
        Cat despre ce posteaza fiecare pe blogul personal, nu am ce sa comentez. Fiecare e liber sa posteze ce crede de cuviinta sau ce este important pentru el. Iti place citesti si revi cu placere, nu iti place, ocolesti.

      3. @”anatate” – mâncai un “s”, sorry! deci: sanatate! P.S. sorry-bis, pen’ca-s incapabila sa “perii”…

      4. Multumesc pentru precizari, explicatii si faptu’ ca blogu’ meu te relaxeaza… deci revin cu placere si interes aici pentru originalitate! 🙂
        * * *
        @”Apropos, chiar ai fost in toate acele locuri?…” – da, evident, nu-s imagini/poze “photo-shop”-ate, nu-mi inventez si nu-mi însusesc o alta viata – ca multi pe net, n-am nimic de demonstrat sau de dovedit nimanui, nici în virtual, nici în real(itate)… m-ai citit la “about”?… sau aici:
        http://myvirtualplayground.wordpress.com/2014/02/21/i-am-what-i-am-a-simple-cappy-girl/
        * * *
        P.S. acum aprox 3 luni juma’, am decis sa schimb adresa si numele blogului, caci ma saturasem de “fake likers”(traffic hunters!) care au (ales) optiunea-WP de bifare imediata si automata a posturilor far’ sa citeasca macar titlu’! 😀

  2. Mi-a plăcut mult de tot poezia, Sebastian!
    De fapt toate poeziile tale îmi plac foarte mult. Au ceva special în ele,… ştiu ce,… pui parte din sufletul tău în fiecare cuvânt!
    Îţi mulţumesc mult, Sebastian, pentru că le împărtăşeşti cu noi. 🙂

    1. Stefania, ma magulesti cu aprecierile tale. Daca nu pui suflet, cum sa scrii? Cum sa transmiti ceva, daca nu trece intai prin filtrul sufletului?

      1. Aprecierile mele sunt binemeritate, Sebastian. Chiar îmi plac poeziile tale foarte mult.
        Din păcate mai există şi scrieri mecanice, seci, care nu transmit nimic. Cred că şi tu ai citit astfel de texte, care la final nu ţi-au lăsat nicio impresie măcar.

      2. Da, ai dreptate. Dar fiecare alege ce sa posteze pe blog. Si stii si tu vorba aia: “nu-in frumos ce e frumos, e frumos ce-mi place mie” De aceea … mai bine ma opresc sa comentezpe acest subiect. 🙂

  3. Ne-a plăcut mult poezioara asta dulce. Am spus “ne-a”, pentru c-am recitat-o în preajma iubitului meu şi i-a păcut şi lui.

    1. Ma bucur nespus ca v-a placut. Va astept oricand aici, sa ma rasfoiti. Sunt sigur ca o sa mai gasiti lucruri intetesante de citit.

  4. Dulce poezioara ca o capsuna 🙂

    1. Multumesc mult de tot.

  5. un off-topic cu permisiunea ta, bineînteles… iata singuru’ blog-ro pe care-l citesc periodic – la fel ca al tau, textele-s originale, scrise cu pana sufletului:
    http://intrenoaptesizi.wordpress.com/
    * * *
    sanatate, inspiratie si-o seara placuta… friendly thoughts, Mélanie NB

    1. Multumesc pentru recomandare. O sa intru sa citesc si eu acest blog.

  6. vis a vis publicat pe hârtie… mă abţinusem… deşi m-am gândit şi eu că “poţi”…
    go ahead! why not?!
    eu am ezitat/refuzat…acum ca. 6-7 ani… când mi s-a propus… din motive de…
    anonimat… grrrr
    nu-i cazul tău…
    😉

    1. Dianette, ma bucura incurajarile acestea, dar … cum am mai zis, nu cred ca textele mele au alta valoare decat originalitatea. Iar apoi, in alta ordine de idei, ca sa public pe hartie, este destul de complicat pentru mine, atata timp cat nu mai locuiesc in Romania. Aici, nu cred ca ar exista vreo editura interesata sa publice in limba romana. Si vorba lui Melanie, cine mai citeste astazi carti, cand exista tablete.

  7. Hi Seb! un off-topic, cu permisiunea ta, desigur: urmaresti cumva rugby? azi: Franta-Scotia… Toulouse e capitala acestui sport extrem de popular în regiunea noastra! 🙂 ah, exista o glumita despre francezi, scotieni si irlandezi: de ce aceste 3 natii se-nteleg de minune?… – pen’ca au aceiasi dujmani comuni: britanicii(englezii)! 🙂
    * * *
    P.S. am vizitat pitoreasca Scotie cu ani în urma, când locuiam înca la Paris… am ajuns pâna la insula Skye! Toti scotienii întâlniti au fost extrem de amabili si serviabili, unii se descurcau onorabil în franceza, “mândri” sa practice limba lu’ Molière… 🙂

    1. Hi Melanie,
      Da, imi place rugby, chiar am si jucat in adolescenta. Din pacate, nu am timp tot timpul sa urmaresc meciurile. Timpul e marea problema. Draguta glumita. Personal cred ca aici in Scotia, aceasta animozitate fata de englezi este artificial intretinuta. Oricum, diferente sunt intre cei din sud si cei din nord. Dar cred ca sunt normale. Si la noi in tara, un banatean este putin diferit fata de un oltean, dar asta nu trebuie sa duca neaparat la ura sau dusmanie. In alta ordine de idei, Scotia este o tara minunata, ca de altfel tot UK-ul, iar oamenii sunt ok, in special cand vii in vizita.
      PS. Scuze ca raspund asa tarziu, dar nu am mai avut timp sa intru pe blog.

  8. 🙂 eu, eu, eu! imi place mirosul cartilor vechi, al celor noi, sa le pipai paginile fine… ahhh nu se compara…
    desi realitatea e poate alta…

    1. Asa este. Farmecul dat de citirea unei carti, nu poate fi dat de nici o tableta,indiferent cat de performanta esta.

  9. Chiar daca mai tarziu,
    LA MULTI ANI FEMEILOR din familia domniei tale
    cu ocazia zilei de 8 Martie ! 🙂

    Aliosa.

    1. Multumesc, Aliosa.

  10. Foarte frumoasă poezia, mi-a adus zâmbetul pe buze, dar şi o poftă nebună de căpşuni, mulţumesc că exişti!

    1. Sa stii ca si eu m-am gandit la ele atunci cand am scris poezia. chiar le simteam gustul. 🙂

Leave a Reply

