Exemplul unei gâze

 

Văd o gâză în grădină
Care suie-ncetişor
Pe a florilor tulpină
Fără scări sau ajutor.

Stau, mă uit şi mă-ntreb oare
Dacă gâza a văzut,
Cât de-naltă şi de mare
E tulpina ce-a-nceput.

Eu o-ntreb de-i hotărâtă
Ca s-ajungă până sus,
Nu-mi răspunde, e grăbită,
Nici n-a auzit ce-am spus.

Gâzuliţă din grădină
Te admir şi te privesc,
Uite cum îmi dai pricină
Viaţa ta s-o iscodesc.

Cum de ştii să-ţi croieşti cale
Prin hăţişuri de frunziş,
Drum spre-a florilor petale
Ce le mângâi pe furiş.

Ai voinţă şi răbdare
Visul vrei să ţi-l urmezi,
Este bine de e soare
Iar de plouă, tu nu vezi.

Gâză mică, gâză mică
Cu picioare, aţe moi,
Cât îmi eşti tu de voinică,
Fii exemplu pentru noi.

9 responses

  1. Ce poveste drăgălașă! Versurile curg gingaș, delicat! A venit primăvara!

    1. Merci. La mine chiar a venit, am gradina plina de branduse, narcise si toporasi.

      1. Ce priveliste de prospetime poti avea! Poate ne arati si noua niste fotografii. O zi frumoasa!

      2. 🙂 o sa incerc. Mi-am propus sa nu postez media pe blogul acesta, dar … poate o sa fac o exceptie 🙂

      3. Eu m-as bucura sa vad primavara din flori-realitate! Ma incanta ideea de a fi acest demers o …exceptie! Astept cu o cuminte curiozitate.

  2. really cute and sweet… de ce?! pen’ca “gâzuliţă” si “gândăcel” sunt doua cuvinte ce mi-s dragi din copilarie… 🙂

    1. 🙂 Si mie mi-s dragi. Cred ca venirea primaverii, a deschis o poarta spre nostalgia copilariei. Saau poate nu. Poate ca inca sunt copil… cine stie…

      1. pastreaza-ti starea de spirit si sufletu’ de copil, Seb… “el” conteaza, nu anii de pe “bolentin”!

      2. Refuz sa imbatranesc … 🙂

Leave a Reply

