Menirea Toporaşului

 

O Muşcată din grădină
Asculta un Toporaş:
– Ce mai faci dragă vecină,
Cum fu iarna prin oraş?

Căci am fost plecat o vreme,
La culcuşu-mi din pământ
Unde nu vreau a mă teme
De zăpadă sau de vânt.

Iar acum că-i cald afară
Am ieşit să mă vedeţi,
Simt miros de primăvară
Hai zâmbiţi, de-acum puteţi!

Şi vreau mare preţuire
Să îmi daţi, căci sunt frumos,
Iar ofrande şi cinstire
Le accept chiar bucuros.

Căci am floare delicată
Şi parfum cum altul nu-i
Am gonit iarna şi iată:
Râde raza Soarelui!

Stă Muşcata şi ascultă
Vorbăria fără şir,
Dă din frunze, se frământă
Şi răspunse-ncet, subtil:

– Văd că ai floare frumoasă
Şi parfumul minunat,
Bine ai sosit în casă,
Stai puţin şi ai plecat.

Eşti firav, o ştii prea bine
Dar ai forţa să răzbeşti,
Când iarna încă mai vine
Floare mândră să-nfloreşti.

Dar prea mare ţi-e efortul
De-a goni iarna din crâng,
Nu rezişti prea mult în focul
Soarelui, şi-apoi te plâng.

Te sacrifici pentru obşte
Ca un mic martir ce eşti
Nu îţi pasă de-ţi zdrobeşte
Gerul, floarea ce-nfloreşti.

Mulţumesc acum fârtate
Că din iarnă m-ai trezit,
Eşti viteaz de nu se poate
Primăvara ai vestit!

4 responses

  1. Minunata poezie ! 🙂
    Felicitari !
    ” Menirea Toporasului ” ? 😦
    Sa anunte PRIMAVARA
    Fetelor din toata TARA !!! 🙂 🙂 🙂
    O PRIMAVARA frumoasa !
    Aliosa.

    1. Multumesc Aliosa. Ma bucur ca iti plac poeziile mele.

  2. floricele delicate, suav parfumate si-atât de fragile, efemere… e floarea-simbol a urbei mele… mai am câtiva-n gradina… anu’-asta au aparut la sfârsitu’ lu’ ianuarie:
    http://myvirtualplayground.wordpress.com/?s=violettes

    1. Am si branduse, galbene si albe, Si narcise …

Leave a Reply

