Cântec de jale (doină)

Impresii din călătorie

Bate vântul frunza plopilor de-acasă
Trimiţând în lume lacrimi de puf alb
C-au plecat copiii, nu mai vin la masă,
Şi-au pierdut speranţa, nimic nu e dalb.

Plâng bătrânii ţării, de dor şi durere
C-au rămas pe lume, fără de copii,
N-au putut săracii să le dea avere
Decât bogăţia verbului “a fi”.

Lumânări de ceară, în case bătrâne,
Ard fitile care au ajuns la cap,
Se aud arcuşuri cu jale pe strune
Şi în cimitire gropi care se sap.

Este jale mare peste tot în ţară
Nu mai are cine să iasă la plug,
Căci copiii ţării, seamănă şi ară,
Peste tot în lume, înhămaţi la jug.

Bate vântul, bate, cu jale din ţară,
Pe la porţi bătrânii din buze strângând,
Se uită în zare, aşteptând s-apară,
Pe uliţa mare, copiii râzând.

Plângi copilul mamei, plângi şi te întreabă,
Unde-i bogăţia ce-ai vrut să o ai,
Astăzi eu şi…

View original post 36 more words

9 responses

  1. yes or no, Seb?… ma refer la independenta Scotiei, of course… 🙂 eu as vota pentru… 😉

    1. De departe poate se vede altfel. Dar
      … eu zic ca nu e bine ce se intampla.

      1. ai dreptate, Seb… am discutat cu britanici si scotieni în Malta saptamâna-trecuta: toti erau unanimi despre independenta Scotiei. The future will tell or not…

      2. Asa este, timpul va decide daca este o decizie buna sau nu. Dar eu ma bucur ca a iesit asa

  2. Salut si………..
    ” Dimineti cu ferestre deschise ” ! 🙂

    Aliosa.

    1. Nu cred ca inteleg aluzia. Poti explica?

      1. n-ai cum sa-ntelegi, pen’ca lasa acelasi mesaj pe zeci de bloage, fara nici-o legatura cu postu’ respectiv; a procedat la fel si la mine, însa am ignorat total si definitiv! 😉

      2. Foarte ciudat comportament. Merci de informatie. O sa intrerup comunicarea cu el

      3. da, ciudat, ba chiar bizar si destul de curent, caci însa nu-i singuru’/singura… 😉 un soi de “traffic hunters” = vânatori de circulatie(LOL!) pe care i-am detectat la blogu’ meu de-anu’-trecut, dupa care-am schimbat numele si-adresa blogului, ceea ce mi-a (re)confirmat alegerea “grâului” de “neghina”… 🙂

Leave a Reply

