Toamnă, doamnă…

 

Doamnă, toamnă, bun găsit,
Ce frumos mi te-ai gătit
Ţi-ai pus haine ruginii,
Iar pe cap struguri din vii.

Toamnă doamnă, tu cum faci
De pădurea mi-o prefaci,
Simfonie de pastel
Tot cu nuanţe fel de fel?

Toamnă doamnă, cum de ştii
Să îmi dai doar poezii,
Să vrăjeşti suflet-copil
Mângâindu-mă subtil?

Toamnă doamnă, cum de poţi
Să îmi faci copacii copţi,
Să le pui fructe pe ram
Ca să-mi bată-ncet în geam?

Doamnă toamnă, galbenă,
Pui la suflet cumpănă,
Iar în piept, foc şi fuior,
Ca să tot suspin de dor.

Toamnă doamnă, de ce pleci
Şi mă laşi cu zile reci,
Nu te-nduioşezi deloc
Că la suflet n-am cojoc?

Doamnă, toamnă, ia mai stai
Pân-se face luna mai
Şi-ncep păsări a cânta
Şi flori a se colora.

Doamnă toamnă vezi cum eşti
De vrei să mă părăseşti,
Să te duci, să nu mai vii
Să îmi laşi câmpuri pustii.

Toamnă, doamnă, mai rămâi
Să te pun la căpătâi,
Căci vin multe nopţi prea reci
Şi mi-e frig, nu vreau să pleci…

7 responses

    1. Cum sa facem sa o mai tinem?

      1. Cred ca bucurandu ne de fiecare clipa 🙂

  1. @”Toamnă, doamnă, mai rămâi
    Să te pun la căpătâi…” – iubesc toamna din totdeauna, mai ales de când locuim la Toulouse, unde-i un fel de “Indian summer”… 🙂 last but not least: am sosit în Franta pe 12/10/1980, iar ambii nostri copii sunt nascuti în septembrie si-n octombrie… 🙂
    * * *
    have a great week and sunny greetings, Mélanie… just back from Malta! 🙂

    1. si fiul meu tot toamna e nascut. Da, este un anotimp interesant si plin de surprize 🙂

      Bine ai revenit din Malta.

  2. Me gusto, Sebastiane!

    1. Multumesc si bine ati venit pe la mine. Ma bucur ca ati avut rabdare da rasfoiti putin prin … gandurile mele. Vs astept oricand, cu cea mai mate placere.

Leave a Reply

