Poetul

 

Mergând pe străzi, aşa, alene,
Am întâlnit după o vreme,
Un om cu haina ponosită
Stând pe o bancă ruginită.

Pantofi de lac avea-n picioare
Cu tălpile tocite tare,
Un mic papion ce trist stătea
Visând la vesta ce lipsea.

Iar sub paltonu-i ponosit
Fracul cel negru-i peticit,
Dorea s-acopere cu-ardoare
Cămaşa, fostă albă floare.

Am stat din drum şi m-am mirat
De-aspectul omului ciudat
De faţa lui intens brăzdată
Şi de o lacrimă udată.

Iar din ascunse buzunare
Zburau cuvintele spre zare,
Ce se grupau în versuri, stol
Ca păsări toamna, dând ocol.

Dar toate-i stau pe lângă el
Neînălţându-se de fel
Închise cu zăbrele mii
Smulse din foste colivii.

În jurul său un gol imens
Un vid cu interiorul dens
Nu îndrăzneam să calc în el
Crezând că voi păţi la fel,

Ca bietul om ce trist stătea
Punând pe rimă mintea sa
Creând din vorbe versuri mici
Balsam la suflet sau chiar bici.

Poetul, magicianul vorbei, a oftat
Căci noi, prin ignoranţă l-am uitat,
Are dureri ce-n lacrimă se-adună,
Visând la rime, ce-ar putea să spună.

Iar lumea azi e prea grăbită
S-asculte rimă-n vers pitită,
De suflet cald ce ţine-o floare
Care-mi suspină când ea moare.

7 responses

  1. A heartbreaking poem..

    1. Thanks. I wrote this poem last night at three o’clock.

  2. Il cunosc, exista exact asa cum l-ai descris. Si poarta papion de multe ori, dar nu frac… 🙂

    1. Ma bucur ca l-ai gasit si tu. Poarta frac pentru ca a avut baine de gala odata, care azi sunt ponosite. 🙂 dau cel putin asa s-a intalnit cu mine. 🙂

  3. Poate sunt doua persoane diferite, dar foarte asemanatoare! Cel pe care il cunosc de multi ani, e asa cum l-ai descris, el nu poarta frac dar copiii lui probabil, caci sunt violonisti amandoi! (desi inca adolescenti) Nu e personaj imaginar, a publicat in mai multe reviste, a luat unele premii literare, etc dar nu e faimos. Oricum, mi-a placut stihuirea…

    1. Personajul meu e o combinatie de real-imaginar. Asa ca mi-am permis sa-l imbrac. 🙂

      Interesanta aceasta concidenta, chiar cunosti pe cineva care seamna exact cu personajul meu. Poate il lasi da citeasca poezia, sa vezi ce parere are.

  4. Nu ne intalnim foarte des… Dar am sa-i spun si va citi. Nu stiu cand se va intampla, oricum nu in cateva zile… 🙂

Leave a Reply

