Întrebări…

 
Mă întreb ce ştie marea
Când ascunde-n al său val
Discul roşu şi visarea,
Soarelui privind spre mal.

Dacă maine-aş rupe-o floare
Şi ţi-aş prinde-o-n păr, aşa,
Ar ofta pământul oare
Şi m-ar dojeni cumva?

Aş dori să ştiu pe unde
Pomii frunzele-şi ascund,
Atunci când iarna se-aude
Iar toamna fuge plângând.

Vreau să ştiu ce simte codrul
Când de vânt e mângâiat,
Prin frunziş pitindu-mi dorul
Care zboară neîncetat.

Oare cum se simte valul
Când brăzdat de barcă e,
Legănând dulce-amarul,
Amagindu-mi visele?

Mă întreb ce vede luna
Când se-ascunde după nori;
Stea de-aş fi, să-i ţin cununa,
Secretul l-aş şti în zori.

Întrebări ce nu-s rostite
Se agită, stau buluc,
Frământate şi dospite,
Dacă ies, altele-aduc.

3 responses

  1. Cred că marea și pământul
    luna, soarele, copacii, vântul…
    toate împreună știu secretul
    sufletului, dorului și visul.

    1. De i-as intreba, mi-ar spune?
      Caci n-au gura, n-au nici nume,
      Mai bine-i intreb cu gandul
      Si mi-or deslusi pamantul.

  2. Nu au gură, n-au nici nume,
    dar au a lor ceva anume
    ce ne face să-i iubim
    și-nțelesuri să primim,
    căci, cu inima poeții
    află taine a frumuseții.

Leave a Reply

