Nobleţea mestecenilor

 

Mesteceni în alb, gătiţi de paradă,
Din pâlcuri-pădure încearcă acum
Să râdă spre Soare, iar lumea să vadă
Că încă există nobleţe pe drum.

Se-nclină la vânt, când vântul le-o cere,
Făcând reverenţe în stil armonios,
Nobleţea din sevă, i-obligă să spere
Că vântul va vrea, să le-o-ntoarcă graţios.

Marchizi ai pădurii, cu nobilul trup
Iubesc armonia şi-s veseli în ploaie,
Covoare de iarbă prin preajmă erup
Să le-admire veşmântul şi alura vioaie.

Ei ştiu că nu-s mulţi ca brazii în munte
Şi nici prea vânjoşi, ca stejarii din şes,
Dar sunt melancolici când stau să asculte,
Cum păsări spre seară le cântă ades.

Ei nu sunt oştenii bătrâni ai pădurii
Şi nici cărturarii din mândrul făget,
Ei sunt mai degrabă curtenii naturii,
În haine de gală, veghează discret.

Iubire inspiră gingaşa lor frunză,
Ce rară îmi stă pe o creangă opal,
Şi-mi cântă, când vântul cu ea se amuză
Şi-ncântă poeţii, pe-al toamnei final.

Mestecenii albi, cavaleri ai reginei
Sunt chipeşi, dar mândri de rolul primit,
Actori ce zâmbesc la faldul cortinei
Ce-alunecă lin, peste-un rol prea râvnit.

14 responses

  1. Frumos tare; pentru “joia altor puncte de vedere” pe pagina Allexyanna. Inspiratie de frumos!

    1. Multumesc. Ma bucur ca place.

      Ce e “joia altor puncte de vedere”?

      1. In aceasta zi, pe pagina mea, postez alte scrieri care imi plac 🙂

      2. Am inteles. In fiecare joi?

        Sa inteleg ca mestecenii mei vor poposi pe pagina ta? Cred ca or sa se bucure tare. Iti multumesc in numele lor. 🙂

      3. Da. Cu drag, ma bucur pentru bucuria mestecenilor 🙂

  2. Poezia ta mi-a amintit o intamplare… Citisem, nu mai tin minte daca in Sadoveanu, sau Ionel Teodoreanu (stiu ca era un scriitor roman si tind sa cred ca era unul dintre ei) o descriere a mestecenilor “cu carnea alba”… Se apropia ziua mea de nastere si mi-am dorit foarte tare o creanga de mesteacan (nu imi puteam imagina un copac cu scoarta alba-argintie), Nimeni nu mi-a luat in seama dorinta de copil 🙂
    Acum, citind versurile tale iscusit construite s-a trezit in mine amintirea dorintei mele de-a avea o creanga de mesteacan 🙂

    1. Nu pot sa-ti zic a cui sunt vorbele acelea, care te-au impresionat, dar pot sa ma bucur ca am putut sa ofer o “creanga de mesteacan”.
      Multumesc ca te-ai oprit si pe la mine.

      1. Nici nu cautam un raspuns… da, mesteacanul are ceva nobil. 🙂

  3. Mesteacănul,simbol al spiritelor protectoare 🙂

    1. Nu stiam. Dar… te cred neconditionat, pentru ca-mi place ideea 🙂

  4. “Marchizi ai pădurii, cu nobilul trup
    Iubesc armonia şi-s veseli în ploaie” – foarte , foarte frumos!!!!

    1. Ma bucur ca place ceea ce scriu. Multumesc de trecere si te mai astept.

  5. splendid omagiu adus mestecenilor, HL = huge like, Seb… 🙂 ador acesti copaci, am 3 în fundu’ gradinii(backyard, LOL!)…
    http://myvirtualplayground.wordpress.com/2014/07/28/le-bouleau-de-mon-jardin-maurice-careme/

    1. Multumesc Melanie. Imi plac acesti copaci. Nu stiu de ce. Am si eu doi in fata casei. Tot privindu-i am scris versurile de mai sus.

Leave a Reply

