Farmec de toamnă

 

Cu pantofii plini de rouă
Şi purtând o rochie nouă,
Toamna vine nechemată
Şi bate din poartă-n poartă.

Îi deschid, să intre-n casă
Şi m-aşez cu ea la masă,
Ea să-mi zică, eu s-ascult
Povestiri mai de demult.

Farmecul şi-l etalează
Ochii plâng, gura-mi oftează,
De pastel în rama pus
Ea îmi zice, gându-i dus.

Prin fereastra minţii, îndată
Am văzut pădurea toată
Transformată peste noapte
Într-o simfonie aparte.

Fructe coapte prin livezi,
Vii cu struguri ce nu-s verzi,
Câmpuri pline cu belşug,
E al toamnei meşteşug.

Şi mă-ntorc la ea, la toamnă,
Elegantă, mândră doamnă,
O privesc şi-o admir toată
Cum s-a-nvăluit deodată,

Cu nostalgice sclipiri
De căldură şi iubiri,
Printre flori de tufănele
Să le duc iubitei mele.

13 responses

  1. Da, Toamna este o simfonie,
    farmec plin de armonie,
    cu un meșteșug aparte,
    ce-i al ei e pus deoparte,
    și în felul care ai scris
    ai creat un súi-géneris .

    1. Multumesc de-asa cuvinte,
      Am citit si-am luat aminte.
      C-ai creat prin vers o stare,
      Ce ma-ndeamna spre visare,
      Ca nu scriu asa, degeaba,
      Ci am talc, se vede treaba.

      Multumesc de trecere si versuri. Scuze ca am raspuns asa tarziu, dar… abia acum am vazut mesajul.

      O zi buna va doresc.

  2. Although I don’t understand Romanian and give it a like by way of thanks for visiting my blog. My partner is Romanian and was brought up in an orphanage in Bucharest.

    1. Thanks for visiting and commenting on my blog.
      If you like to understand what I wrote, may I suggest you to ask your partner for translation and interpretation.
      I wish you a good day.

      1. Yes, I get your poems translated!

  3. M-a surprin frumos numele florilor 🙂 in zona mea tot asa se numeau ,,tufanele ” 🙂

    1. Si care e zona ta? Eu nu stiu alt nume pentru ele. 🙂

      1. Tufanelele in zona Bucovinei sunt numite ”florile miresei” iar in alte parti ”crizanteme de toamna”, la mine la Iasi locul meu natal sunt ,,tufanele” si asa le port si eu in suflet 🙂 . Sper ca vorbim de florile acelea albe dese ce infloresc toamna si tin pana cade zapada pe ele, ori gresesc?

      2. Da, un fel de crizanteme, dar cu flori mai mici si mai multe. Sunt de mai multe culori, nu numai albe.

      3. Cred ca sunt si mov si galbene 🙂 ce frumoase sunt 🙂 si ce frumos ca mi ai adus aminte de ele 🙂

      4. Multumesc. Esti darnica cu aprecierile.

Leave a Reply

