Frunzele toamnei

 

 

Frunze moarte în grădină,
Toate-s gânduri ce-or să vină
Ca să ducă mai departe
Visuri multe şi deşarte.

Melancolice şi mute,
Frunzele ştiu să asculte,
Ale inimii acorduri,
Printre-a vieţii dezacorduri.

Câtă viaţă a fost în ele
Când au fremătat la stele,
Ele moarte par să să fie,
Multe sunt, multe-or să fie.

Frunze galbene-n grădină
Stau la Lună şi suspină
După vara cea frumoasă
Şi plâng iarna friguroasă.

Ele-aduc tribut tristeţii
Încântându-mi toţi poeţii,
Fără ele, toamna pare
O fătucă oarecare.

Dar aşa, cu ele-n poală
Toamna nu mai umblă goală,
Şi-a pus şal şi pălărie,
Frunze-ngalbenind, o mie.

Căci sunt nestematul toamnei
Prinse pe rochiţa doamnei,
Frunze moarte veştejite
Gânduri multe, chinuite.

9 responses

  1. Am amuţit citindu-te… ai rămas loial stilului… nu ştiu care stil, îmi place însă nespus de tare…
    sunt convinsă că te-aş recunoaşte ‘după scris’…

    “o fătucă oarecare”…

    1. Multumesc. Nici eu nu stiu daca am un stil anume sau daca ma incadrez intr-unul.

  2. Acoperă-te cu ale toamnei frunze
    Şi vei simţi căldura unei panze
    Colorată cu gânduri frumoase şi vii
    Ce te indeamnă să le scrii.

    Pe aşternutul viu din frunzele toamnei
    Va păşi pantoful cristalin al doamnei
    Ce lasă-n urma ei dâre de culoare
    Şi speranţe că-n toamnă nu se moare.

    Frumoase culori au prins frunzele in toamna ta!

    1. la asa o poezie
      eu raspund cu bucurie,
      cer la toamna ajutor
      sa iti multumesc usor.

      sa fac rima dupa rima
      sa iti spun incet, cu stima
      ca ma cucur ca te-opresti
      blogul ca sa mi-l citesti.

      1. Placerea de a-ti descoperi blogul, imi revine mie. Tot ce imi doresc este sa am spor la citit 🙂 … ceea ce scrii 😉

      2. 🙂 si eu la scris 🙂

      3. Altfel cum as putea sa te citesc? 😉

  3. Frumos… le aud fosnind in gradina…. chiar ai condei!

    1. 🙂 condei si… frunze-n gradina. 🙂

      Multumesc mult de complimente.

Leave a Reply

