Incertitudine

 
Oare dacă o să mă uit în sus
voi vedea capătul firului
de care mă ţin,
să nu cad?

Sau poate că dacă mă uit în jos
voi vedea picioarele
scării pe care mă urc?

Nu ştiu.
Mi-e teamă de răspunsuri.
De aceea nu mă mai uit nici unde.

Doar înăuntrul meu. Şi-mi văd teama…
de a mă uita în sus sau în jos.
Ţip după ea, o fluier, să stea într-un loc.
Nu stă.
Îmi potrivesc paşii şi mă arunc în cârca ei.
Cade.
Mă urc cu genunchii pe pieptul ei.
O iau de revere şi mă uit în ochii ei.
O întreb ce are cu mine.
Nu îmi răspunde. Doar râde, în hohote,
care pentru mine se transformă în frisoane.
De frică…

Unde sunt?
Pe scară?
Pe fir?
Cine mă ţine?
Scara… firul… sau poate amândouă.
Încerc să deschid ochii.
Nu pot.

Oare, dacă nu mă mai ţin de fir,
de la ce înălţime voi cădea?
Dar poate că nici nu voi cădea.
Mă ţine scara.
Cât de sus am urcat?
Dar am urcat? Poate nu am urcat deloc
şi atunci nu am de unde să cad.

Iar dacă nu am urcat,
înseamnă că nu pot să văd
nici picioarele scării şi nici capul firului.
Ele nu există.
Deci pot să mă uit.
Scap şi de teamă.

15 responses

  1. Urcă fără teamă și fără să te uiți în jos. Numai așa vei ajunge sus.

    1. Asa este. Ai dreptate. Dar… ma mai las coplesit cateodata. Merci.

  2. […] via Incertitudine | Impresii din călătorie. […]

    1. Multumesc pentru share (reblogging)

    1. Multumesc pentru reblogging.

      De ce …oh?

      1. De încântare…pentru cã-mi place mult! 🙂

      2. 🙂 initial am vrut sa pun pe versuri aceasta idee. Dar… nu a vrut sa mai astepte, scotand capul asa, in forma bruta.

  3. Scara și firul sunt tot una! De urci sau cobori, scara nu va ști-o niciodată, căci adesea orizontal se așează! Doar nouă ni se pare că urcăm…

    1. Prea multe scari imi zac intinse
      In praf de drum, pe unde merg,
      Sunt scari spre vise, da-s rapuse
      Sperand la maine, trepti-i sterg.

      1. Speranța către-nalt e mare
        Și multe scări va fi urcând,
        Iar visele de pe cărare
        Le-om duce sus, într-al nost’ gând!

    1. Multumesc. Ganduri, ganduri, ganduri …

  4. I meant five stars, I will reopen on click again. Wonderful writing~

    1. Thank you very, very much. I appreciate your effort to translate my text. I’m so happy, because you like so much my idea.
      Hope see you soon back.

Leave a Reply

