Decor de iarnă

 
Peste zi, din nori de vată, s-a cernut peste câmpie
Alb din ceruri, dar de viaţă, pentru vremuri ce-or să vie.

Însă Ziua vrea să plece, ar mai sta dar nu se poate,
Au plecat norii şi dânşii, lăsând alb pământ în spate.

Iar Amurgul când soseşte, încântarea şi-o arată
Colorând c-un pic de roşu, lumea doar în alb pictată.

Noaptea, ceru-mpodobeşte, cu steluţe sclipitoare
Ochi de-argint pe bolta care, s-a gătit de sărbătoare.

Însuşi Luna, cea severă, ce suspină după Soare,
A schiţat un soi de zâmbet şi l-a pus timid în zare.

Şi-a oprit pe cer caleaşca, ce n-a stat în loc vreodată,
Ca s-admire câmpul care, s-a gătit în alb deodată.

Ce frumoasă e crăiasa când s-a-nseninat la faţă
Trimiţând magie-n lume, cu frumos câmpul răsfaţă.

Parc-ar vrea un vals să-nceapă, vrea să fac-o piruetă,
Undeva, o mierlă mică, a-nceput un tril, discretă.

Rochia Lunii, e cusută, doar cu fire de lumină
Ce dezmiardă câmpuri albe, de zăpezi, fără de vină.

Norişori de ceaţă albă, ce-s făloşi cu-a lor veşminte,
Se lipesc de-a Lunei poală, tot vorbind fără cuvinte.

O, frumoasă îndrăgostită, de a câmpului splendoare,
Mai rămâi, mai stai o clipă, nu lăsa vraja să zboare.

Câtă linişte e-afară, toate stau încremenite,
Timpul însuşi vrea să sară, peste clipele vrăjite.

Ce magie, ce splendoare, albul e stăpân se pare,
Şi-a imaginat artistul, drag decor de sărbătoare.

25 responses

  1. Poezia este minunată. Are o delicateţe ce curge lin şi cald, mângâindu-ţi sufletul! Trimite-mi şi mie un pic de nea!

    1. 🙂
      Daca ti-as zice ca nici eu nu am. Am scris aceasta poezie, visand cu ochii deschisi. 🙂

  2. Eternii visători…

    1. dar spune-mi unde sa o trimit, caci daca vine…

      1. ok. O sa trimit recomandat.

        Dar parca era zapada in Romania.

  3. M-a dus cu aminitirle spre primele mele lecturi din Alecsandri si-a lui “Iarna”.
    Si zapezile, inca subtirele si fragede sunt pe aici, prin Moldova, pe langa Ceahlau. De n-ar fi ceata zilnica, ar ramane decorul fantastic de promoroaca de pe semetii brazi.
    Curgatoare randuri, placuta lectura. Ai o muza foarte blanda, Sebastian.

    1. Multumesc mult Irina. Asemanarea cu Alecsandri, nu poate decat sa ma maguleasca si sa ma bucure. Ca o paranteza, e prim data cand cineva ma compara cu Bardul de la Mircesti. Textele mele, au mai trezit amintiri si asemanari, cu Blaga, Minulescu, scrierile copilariei, Luceafarul, povestirile bunicii, etc., dar niciodata cu Alecsandri. Iti sunt recunoscator pentru comparatie.
      In alta ordine de idei, eu nu am mai vazut zapada de vreo doi ani. Probabil ca dorul de iarna si puritatea albului, m-au facut sa ma gandesc la versurile astea.

      1. Este si faptul ca tu, probabil, porti in tine amprenta delicata a acestor lecturi ce raman gravate acolo, in adancul pe care nici o indepartare, nici o absenta nu le tulbura. Ma bucur mult ca nu te-a deranjat paralela, insa era asa de aproape muzica versurilor tale de cea a Domniei Sale, incat nu am putut sa nu o mentionez, cu intentia curata de a te motiva, din scaunul meu de simplu cititor si devorator de poezie.
        Alecsandri e poetul meu de suflet. Mi-l canta sufletul inca de la prima poezie invatata in clasele mici de scoala.

      2. Poate ca ai dreptate. Din tot ce am citit de-a lungul anilor, parca nimc nu s-a lipit de suflet ca lecturile copilariei si adolescentei. Probabil ca datorita faptului ca pe vremea aceea, trei sferturi din ce lecturam, trebuia sa o lac pe ascuns. Intaietate aveau lectiile pentru scoala. Si nici carti nu se prea gaseau…
        Iar un alt motiv, cred ca ar fi departarea de tara, si intoarcerea gandului in trecut, la momentele de calm si liniste sufleteasca, mare parte insuflata tocmai de lectura marilor clasici ai literaturii noastre.

  4. Beautiful verses ⭐
    Sending you all my best wishes!. Aquileana 😀

    1. Thank you for visiting my blog. Appreciate your efforts to translate my poem. All the best and wish you a great winter celebration.

  5. Deocamdată ne e dor “de magie, ce splendoare, albul e stăpân se pare”, ne bucurăm doar de versurile frumoase. La noi e întuneric și plouă cenușiu. 😦

    1. Multumesc pentru apreciere, iar faptul ca am putut sa alin putin “suferinta” data de lipsa zapezii, nu poate decat sa ma bucure.
      Ca o paranteza, aici, in Scotia nu a mai nins de 2 ani. Am inchis ochii si am scris aceasta poezie doar din amintiri. 🙂 Probabil ca si mie imi este dor de putina zapada. 🙂

  6. Acest frumos tablou de iarnă atrage cu farmecul său pe micuța privighetoare cu trilul ei, curmându-i viața, ea nefiind obișnuită cu acest mediu.

    1. Foarte bine punctat. Multumesc pentru observatie. Sincer, nu m-am gandit la faptul ca e pasare migratoare. De cand traiesc in Scotia, tara pasarilor si a iarnilor blande, fara zapada, am si uitat ca pasarile mai si migreaza. Mea culpa. Sper ca mica mea eroare sa nu va fi deranfat prea tare. O sa gasesc o varianta sa inlocuiesc privighetoarea cu o pasare… necunoscuta, poate.

  7. admirabil ai imbratisat cerul si pamantul in peisajul de iarna…

    1. Multumesc mult. Ma bucura trecerea pe la mine si faptul ca mi-ai impartasit parerea ta despre ceea ce am scris.

  8. Mulțumesc pentru like-uri! Acea mică scăpare e o nimica toată pe lângă dorul de iernile românești al celor care trăiesc în altă parte. O iarnă plăcută aci cu amintirile celor de aici!

    1. Multumesc pentru urari.

      Am modificat versul respectiv. Sper sa placa 🙂

  9. De plăcut, place, numai că iar n-ați nimerit-o cu mierla , că și ea este o pasăre migratoare, Din câte știu eu, cele care nu migrează sunt: cioara, coțofana, ciocănitoarea, vrabia și poate altele. Pentru acest tablou, dacă țineți neapărat la apariția unei păsări, cea mai potrivită ar fi vrabia, deși n-are talentul de cântătoare,pentru care eu vă dau următoarea sugestie, dacă vreți s-o folosiți:Dintre crengi, o vrăbiuță se uită la ea discretă. O zi bună!

    1. Inainte sa fac modificarea, m-am documentat. Mierla este sedentara. 🙂 Nu faceam aceasi greseala de doua ori.

  10. M-am documentat și eu ca să văd dacă am greșit. Nu am greșit niciunul, numai că am preluat informații din surse diferite. De pildă , pe internet, am găsit într-un articol despre păsări călătoare, că mierla este printre primele care se întorc primăvara în țară. În alt articol am găsit că mierla cu puii ei migrează, în timp ce masculii rămân peste iarnă în țară. În “Dex”, am găsit două categorii de mierle: cea brună care migrează și cea neagră, cântătoare, fără vreo specificație privind migrarea. Din aceste date rezultă, că mierla neagră câștigă locul în text. Iată cum o pasăre mică ne provoacă la cercetare, ceea ce nu este rău, fiindcă eu până acum , nu știam atâtea despre ea. Toate cele Bune!

    1. Asa este. Dar tocmai din aceste controverse, se pot naste idei si lucruri noi, deosebite. Multumesc oricum pentru observatii. Fara ele nu as fi cercetat poate niciodata comportamentul unor parari cantatoare. O zi buna si Sarbatori fericite!

Leave a Reply

