Ce-i pasă ploii?

 

Ce-i pasă ploii care vine,
De ploaia care-a fost şi ieri,
Căci printre lacrimi şi suspine
Nu-ţi dă răgazul să mai speri.

Neperturbată ploaia cade
Cu stropi spălându-ne visări,
Ne-ndeamnă să trăim şarade,
Ne-neacă-n negre frământări.

Cu stropi mărunţi şi grei se-abate
Peste pământul cel umil,
Brăzdând obrazul negru-i, poate
Că plânge pentru el, subtil.

E egoistă ploaia oare
De toarnă apă peste noi,
Sau e doar norul care moare,
Plângându-şi lacrima-n noroi?

Ce-i pasă ploii de suspinul
Acelora ce stau şi-aud,
Cum mii de stropi îşi plâng destinul
De-a face bălţi, în verde crud.

Când ploaie vine după ploaie,
Urmând pe ploaia ce-a fost ieri,
Totu-i jilav printre noroaie:
Dureri, speranţe, vise şi păreri.

8 responses

  1. I love rain because it’s cleaning the world.
    i love cry because it’s make my heart clean..

    Beautiful poem !

    1. Beautiful words. Thank you Semra.

  2. Foarte fain și profesionist. Și eu am debutat cu poezie. Este un fenomen rar utilizarea metricii fixe, perfecte, într-o vreme în care lumea nu mai scrie decât în vers liber…Felicitări pentru volum și succes!

    1. Multumesc pentru aprecieri. Inseamna mult pentru mine, mai ales cand vine din partea unui om de litere ca dumneavoastra.

      In alta ordine de idei, nu pot sa scriu in vers liber. Nu simt. Mi s-a zis ca nu sunt la moda, cu poezia mea, dar… nu scri pentru moda. Scriu pentru mine. In ceea ce priveste volumul publicat, a fost doar o dorinta de a mea de a lasa o urma dupa mine.

  3. Eram tentat sa spun ca esti prea pesimist. 🙂
    Asta arata forta de impact pe care o au versurile astea, cat de bine reuseste poezia sa exprime starile emotionale.
    Nu sunt un om caruia sa-i placa poezia, asa ca, daca poezia asta mi-a placut, inseamna ca are ceva deosebit in ea.

    1. Multumesc mult. Faptul ca versurile mele, au reusit sa transmita o stare emotionala si sa atinga acea coarda sensibila, de care poate ati uitat, ma face sa cred ca nu scriu degeaba. Sentimentul creat de dezvaluirea dumneavoastra, imi umple sufletul, bucurandu-ma mult.
      Un an nou fericit si va mai astept sa-mi cititi textele.

  4. probabil că și starea mea din aceste zile m-a făcut să tresar la prima strofă – oricum eu ador ploaia, dar ideea este că primele 4 versuri m-au făcut să creez paralelă între ploaia din trecut și oamenii din trecut, din viața noastră și ploaia de azi și oamenii de azi din viața noastră… probabil că cei de azi – pentru că nu știu cum am fost ieri – nu ne vor respecta atat cat merităm, pentru schimbările din noi… doar cei din trecut ne prețuiesc… dar cine-și mai amintește de oamenii din trecut? după cum nu mai ții minte ploile din trecut, nici pe oameni nu-i mai reții… (eu, din adolescență, rețin doar 3 ploi grandioase… din fericire, oameni au fost mult mai mulți… 🙂 )

    1. Orice am face, trecutul ne urmareste. De-ar sti trecutul, ce fel este viitorul, prezentul ar sari in aer. Inevitabil si imperturbabil, ceea ce trebuie sa se intample se inampla. Ciclicitatea este o realitate si nu reprezinta un fenomen singular.

      Multumesc pentru comentariul tau si scuze pentru al meu. Ma las dus de val si uneori cam spun lucruri, care par anapoda.

Leave a Reply

