Cântec de leagăn

 

Puiul mamii, nani, nani,
Dormi cu mama-ncetişor,
Zânele să-ţi cânte anii
Ca să poţi trăi uşor.

Să-ţi mângâie viaţa toată
Cu descântece de flori
Să nu afli niciodată
Cum e cerul plin de nori.

Haide dormi, acum, cu mama,
Că îţi cânt încetişor,
Visul cel urât şi teama
Să rămâie în pridvor.

Uite Luna, stă afară
Şi-ţi urează somn uşor,
Stelele se miră iară
De aşa un puişor.

Na-ani…, na-ani…,
Fă-te mare puiule
Şi să îţi ajungă anii,
Să-ţi vezi toate visele.

Hai, închide ochişorii
Şi începe a visa,
Să-ţi zâmbească obrăjorii
Şi cu ei mămica ta.

Taci cu mama, nu mai plânge,
Că-mi pui lacrimă în glas
Şi oftatul mă ajunge,
Căci eu singur-am rămas.

C-a plecat tac-tu de-acasă
Lângă noi nu mai stat,
C-a s-avem pâine pe masă
Şi tu somnul lin în pat.

Şi-a plecat sărmanu-n lume
Printre cei străini de neam,
Ca să-ţi caute anume
Fericire şi alean.

Na-ani…, na-ani…,
Suflet mic şi liniştit
Nu te teme de tiranii
Ce de-acasă l-au gonit.

Că s-o-ntoarce mamă, roata
Şi-or avea şi ei copii
Şi-atunci nemiloasă soarta,
Pe toţi îi va răsplăti.

Na-ani…, na-ani…,
Dormi cu mama, puiule,
Ca mâine, vor trece anii,
Cum trec astăzi clipele.

Şi te-oi face, puiul mamei,
Un falnic bărbat, voinic,
Ochi-oi bucura sărmanei,
Care-ţi cântă azi un pic.

8 responses

    1. Merci. Cand am scris poezia asta, chiar aveam in cap o melodie. Si acum cand o recotesc, tot melodia aia imi vine in minte. Nu stiu cum suna fara muzicalitatea cantecului meu din cap, dar sper ca bine. 😊
      Ai vazut ca la un momenr dat am scris na-ani. Asta pentru ca nu am stiut cum sa transform in litere, notele muzicale. Are sens ce zic?

  1. Da, are sens ce zici. Dacă ai copiii, îl poți cânta lor. 🙂

    1. 🙂 multumesc.
      Simt oare o urma de sarcasm?

  2. Insusi titlul spune ca e un cantec de leagan, asa ca are sens, desi e un cantec putin trist dar real ca sa zic asa, zilelor noastre.

    1. E trist ca si realitatea multor familii din Romania. In 25 de ani, s-a reusit performanta de a se crea o noua patura sociala. Acea a familiilor despartite de saracie si nevoi.

  3. Mai vii? 🙂

    1. Nu e despre mine. E despre realitatea multor familii din Romania. E despre sacrificiile multor parinti, care pleaca in pribegie, pentru o bucata de paine.
      Asta daca am inteles bine intrebarea ta.:)

Leave a Reply

